Změna zákona o ochraně veřejného zdraví
Legislativně-technická změna související se změnou terminologie v novém stavebním zákoně a s integrací kompetencí podle návrhu stavebního zákona, dle které se stavební úřady stávají orgány, které plní některé úkoly v oblasti hodnocení a snižování hluku z hlediska dlouhodobého průměrného hlukového zatížení životního prostředí a v oblasti podpory veřejného zdraví. Vzhledem k tomu, že dochází k úpravě kompetencí v zákoně 49/1997 Sb., o civilním letectví, pro zřízení ochranného hlukového pásma opatřením obecné povahy, kde z Úřadu pro civilní letectví tyto nově přechází na stavební úřad, bylo třeba upravit § 31 odst. 3 tohoto zákona. Ministerstvo obrany zůstává i nadále příslušné, jde-li o vojenské letiště.
Změna zákona o požární ochraně
V oblasti požární ochrany nedochází rekodifikací stavebního práva k integraci orgánů požární ochrany do státní stavební správy, ale dochází k integraci agend dle kategorizace staveb. Orgány požární ochrany zůstávají dotčeným orgánem a pro řízení vedená podle stavebního zákona budou vydávat vyjádření. Návrh navazuje na novou terminologii stavebního zákona. Jako součást změny hmotného práva je navrhováno stanovení základního členění staveb (jejich kategorie) z hlediska požární bezpečnosti a ochrany obyvatelstva. V souvislosti se zavedením kategorizace staveb z hlediska požární bezpečnosti se dále navrhuje úprava výkonu státního požárního dozoru ve vztahu k posuzování dokumentací, jenž bude mj. navázán na prováděcí právní předpis, který stanoví kritéria a charakteristiku kategorie stavby z hlediska požární bezpečnosti a podmínky pro zařazení stavby do jednotlivých stanovených kategorií.