Kreativním a otevřeným způsobem obrací tato kniha pozornost na životní úkoly nové generace mládeže, tzv. indigových dětí. Jak se zdá, učinily tyto bytosti pozoruhodný evoluční skok. Jejich život a myšlení jsou určovány především intuicí a ve srovnání s „normálními“ dětmi disponují mnohé z nich paranormálními schopnostmi. Indigové děti se nenechají do ničeho nutit, vzpírají se našim zaběhaným myšlenkovým schématům a žijí důsledně podle svých vlastních vnitřních zákonů. Jejich vzdor se často projevuje poruchami učení a chování ve škole a díky tzv. deficienčním faktorům, jako jsou například dyslexie, dysgrafie, hyperaktivita či přecitlivělost na potraviny, často končí v psychiatrické ordinaci.
Autorka v této knize srozumitelně a s pochopením vysvětluje pozadí a význam fenoménu indigové barvy, chce čtenáře svými řešeními, zornými úhly a zkušenostmi podnítit k přemýšlení a otevírá fascinující nové pohledy na vztahy mezi rodiči a dětmi i budoucnost společnosti.