Konstruktér Václav Pauer v úvodu knihy vzpomíná na svoji nedobrovolnou praxi v plzeňské Škodovce, kde byl za války totálně nasazen, na studia na ČVUT v Praze, i jeho působení jako asistenta na Vysoké škole strojní a elektrotechnické v Plzni. Své vyprávění věnuje i spolupráci s jezdci Šustou, Zachem a stájí Doležal-Pták. Podstatnou část však tvoří vzpomínky na jeho působení v Metalexu, kde pracoval nejprve externě a později nastoupil nastálo a zůstal až do svého odchodu do důchodu v roce 1989. Autor si je vědom, že s postupem času mohou být vzpomínky zkresleny, ale jak sám říká, hleděl se jich vyvarovat. Podrobné záznamy, které si tehdy vedl, pomohly uvést na pravou míru hodnocení některých událostí, které byly často od počátku úmyslně zkreslovány.
Poznámky zároveň napomohly zmapovat nezlomné úsilí a neutuchající vynalézavost konstruktérů i jezdců, kteří se pod křídly Metalexu sešli. Tato parta nadšenců dokázala přivést na svět řadu pozoruhodných technických řešení závodních automobilů a motocyklů, které měly na svoji dobu velmi vysokou konstrukční úroveň i dokonalé zpracování. Kniha je doplněná 250 unikátními fotografiemi, ze zkušebních i závodních okruhů, výroby a dílen, momentek ze závodů a mnoha dalších, ve valné většině poprvé publikované.