Na trhu ojedinělá publikace je určena ekonomům, podnikatelům, studentům VŠ a zájemcům o tuto problematiku. Autoři se zaměřují na komplexní analýzu mezinárodního obchodu v současné světové krizi, a to ve vývojových a teoreticko-politických souvislostech a v souvislostech aktuálního vývoje v globalizovaném podnikatelském prostředí. Seznámíte se s pojetím mezinárodního obchodu, s aktuálními trendy i prognózami vývoje mezinárodních ekonomických vztahů a s teoriemi mezinárodního obchodu a jejich důkazy v praxi. Kniha se též věnuje obchodní a investiční politice a jejich vlivu na mezinárodní obchod a na utváření podnikatelského prostředí. Zvláštní kapitola je zaměřena na obchodní aspekty evropské integrace a politiky EU, jež ovlivňují zapojení evropských subjektů do mezinárodního obchodu i do procesů mezinárodního investování.
Knihu uzavírá část zabývající se mezinárodní konkurenceschopností vč. světového srovnání. V relevantních částech publikace je analýza konkretizována na příkladu ČR.