Kniha Moderní personalistika ve službách se zabývá problematikou personálního řízení v segmentu služeb na úrovni liniového a středního managementu. Nabízí informace potřebné pro pochopení významu a souvislostí personálního řízení pro vedoucí zaměstnance nejmenších pracovních kolektivů, ale také pro jednotlivé zaměstnance.
Čtenář se seznámí s postavením personalistiky ve vztahu ke strategii firmy a její personální politiky. Pozná základní personální procesy (formování personálu organizace, odměňování a benefity, rozvoj lidských zdrojů, personální administrativu, řízení fondu pracovní doby), a to jak z pohledu jejich řízení, tak i z pohledu výkonu jednotlivých činností.
V závěrečné části se autor zabývá některými širšími souvislostmi, jako jsou specifika personálního řízení v malých a rodinných podnicích či nadnárodních společnostech. Kniha poskytuje řadu příkladů a praktických poznámek umožňujících pochopení souvislostí teorie personálního managementu v praxi.