... V třetí části knihy je pomyslné jádro knihy. Zde František Dryje opouští propracovanost kratších básní první části i osobní, jímavou notu části druhé a pouští se tam, kam se pustili před nim — Karel Šebek, ale i Ivan Diviš či Jan Zábrana: „povoluje“ si výrazovou volnost, prostořekost, tvarovou svobodu, není a nechce byt pečlivým architektem básně, ale médiem, skrze něž prochází strhující proud textu. Zde nalezneme i silné aspekty společenské.
Jan Šulc
MURIEL
(Fragment)
Muriel vrtá mrtvou hlavu
netuším, proč to dělá
když ani nevím, kdo je Muriel
dle jména nejspíš žena, nevím, jak
vypadá, nestará
řekl bych dvacet řičet, víc už ne
je nahá nebo MENE TEKEL?
havran mi říká, že...
NENÍ
Po ránu trhám
patu z trnu
celý den trnu
není-li to
smrt
když sukni
vyhrne, tak
není!