Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele:
-
Zákon o platebním styku
-
Zákon o opatřeních v oblasti daní v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace
Upozornění na změnu
-
zákona o spotřebních daních
-
Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad
Zákon o platebním styku
Právní úprava zákona o platebním styku obsahuje technické změny, kterými reaguje na problémy, které vyplynuly z aplikační praxe zákona. Bez těchto změn by byla další aplikační praxe provázena nejasnostmi. Z navrhovaných změn je vhodné uvést například dílčí změny v licenčních požadavcích pro poskytovatele platebních služeb malého rozsahu a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu, úpravu přístupu k platebním účtům nebankovními poskytovateli platebních služeb a zavedení veřejnoprávní sankce při porušování podmínek poskytování služby dynamické směny měn („Dynamic Currency Conversion“) a zároveň pak i zavedení nové licencované kategorie poskytovatele této služby. Změny jsou provedeny taktéž v oblasti správního trestání v návaznosti na usnesení vlády č. 498 ze dne 31. července 2018 a v souladu se Zásadami tvorby právní úpravy přestupků vydané Ministerstvem vnitra. Vzhledem k úpravám souvisejícím se službou dynamické směny měn je vhodné i rozšíření působnosti finančního arbitra.
Zákon o opatřeních v oblasti daní v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace
Cílem navrhovaných změn v oblasti daní z příjmů je daňová podpora dobročinné aktivity poplatníků směřující k pomoci Ukrajině a jejím obyvatelům v tomto konfliktu. Možnost odečíst hodnotu bezúplatného plnění od základu daně se navrhuje v případě poplatníků daně z příjmů fyzických osob, kteří jsou daňovými nerezidenty rozšířit tak, aby tuto možnost podle § 15 odst. 9 zákona o daních z příjmů měli také daňoví rezidenti Ukrajiny, kteří splňují stanovené podmínky, pokud doloží, že zdanitelné příjmy ze zdrojů České republiky tvoří 90 % jejich zdanitelných příjmů (s výjimkou příjmů, z nichž je daň vybíraná srážkou podle zvláštní sazby).