Konec roku v účetnictví - harmonogram účetní závěrky
Zpracování účetních informací představuje pravidelně se opakující cyklus prací:
– průběžné zachycování transakcí na základě podvojného zápisu v průběhu účetního období,
– finální zpracování s cílem sestavení účetní závěrky k rozvahovému dni.
Jednou za účetní období se provede určitý zásah do běžných účetních prací s tím, že se sestaví účetní závěrka. Před sestavením účetní závěrky je třeba provést a zaúčtovat řadu transakcí, které se zpravidla běžně neúčtují a které jsou specifické právě pro toto období. Jak postupovat při zpracování značného objemu prací, aby bylo zajištěno včasné a úplné zpracování účetní závěrky?
Korespondence se správcem daně
Komunikace se správce daně bývá občas složitá, protože běžný poplatník nemá obvykle komplexní znalosti v oblasti správy daní. Jedná se často o komplikované a pro mnohé nepochopitelné vazby a souvislosti. Pokusíme se projít daňovým řádem s tím, že u vybraných ustanovení se pokusíme naznačit nezávislé vzory písemností, které se k dané pasáži zákona vztahují, a které by mohly býti názornou ukázkou, jak by mohla například vypadat korespondence v podobě žádostí, udělení plné moci, opravného prostředku, sdělní, oznámení, návrhu či podnětu.
Alkohol na pracovišti a BOZP
Pojem opilosti není v zákoníku práce definován. Nelze jej vykládat ani jako opilství v trestním právu. Proto je vhodné zaměstnavatelům doporučit vydat pracovní řád a stanovit okruh vedoucích zaměstnanců, kteří jsou oprávněni vyzvat zaměstnance, aby se podrobil zjištění, zda není pod vlivem alkoholu. Kdy je potřebná krevní zkouška? Může zaměstnanec odmítnout podrobit se vyšetření alkoholu v krvi?