Není pochyb o tom, že Dánové mají rádi pohodlí. "Hygge" je dánský výraz pro klid, útulnost a pohodu - Dánové se zkrátka rádi rozmazlují, zvláště za dlouhých tmavých zimních večerů. Pivo, Aquavit, smorrebrod nebo "rodgrod med flode" - to je to pravé. A nemýlíte se, posledně jmenovaný pokrm je skutečně červená krupice se smetanou.
Nicméně i 5,2 milionů obyvatel tohoto malého království, věrných již po téměř čtyřicet let své vládkyni Margrethe II., si uvědomuje krok času a nelpí neměně na typických tradicích. Vždyť ani státu s nejstarší národní vlajkou na světě se nevyhýbá moderní pokrok. Mobilní telefon není jen symbolem společenského postavení, ale i pracovního zařazení. Je příznakem obchodnického ducha, díky němuž se firmy jako Bang&Olufsen, Lego, Carlsberg-Tubor nebo loděnice Marsk staly významnými hráči na světových trzích.
Ale žádný strach - při všech změnách a pokrocích si Dánsko zachovává svou veselou lehkost. Země, jejíž pobřeží čítá 7000 km, je na stálé změny zvyklé a dokáže s nimi moudře zacházet. Tím víc si cení starých dobrých věcí a památek. Dánsko se zkrátka otevírá světu - a přesto zůstává samo sebou.