Jak co nejvíce podpořit samostatnost dítěte v domácím prostředí? Co když se musí samo ráno vypravit z domova a nechceme, aby na něco zapomnělo? Jak mu usnadnit orientaci v aktivitách plánovaných na celý den? Nyní Vám mohou při práci s dětmi pomoci tyto schematické karty. Jednotlivé motivy jsou zaměřeny na pobyt dítěte v domácím prostředí a na vše, co s souvisí s každodenními činnostmi.
Karty je možné umístit na stůl, nalepit na komunikační lištu, nebo na nástěnku či lednici. Jsou vhodné pro všechny děti v předškolním věku a na 1. stupni ZŠ i pro děti s určitou diagnózou, pro které je přínosná větší vizuální podpora připravená podle principů strukturovaného učení. V sadě najdete tyto karty s piktogramy:
Vstávat, převléknout se, vysvléknout se, obléknout se, umýt ruce, záchod, čistit zuby, ustlat, snídat, sbalit svačinu (do aktovky), obléknout bundu, nasadit čepici, obout boty, odchod z domu, cesta do školy (na ulici), jízda do školy autem, cesta do školy autobusem, cesta domů, škola, školka, večeře, kroužek, úkoly, chystání aktovky, vybalování aktovky, koupání, sprchování, oblékání pyžama, Dobrou noc!, spaní, úklid hraček, hřiště, hraní, TV – pohádka.