Předkládaná publikace vyniká svým zaměřením, obsahem i komplexním zpracováním. Přináší zcela nový pohled na digitální transformaci obchodních modelů s využitím digitálních technologií. Prezentovány jsou zde trendy digitalizace ve světě a v Evropě, hybné síly a koncepce digitální transformace podniků včetně nového metodického postupu k měření digitální zralosti podniků. Na závěr uvádíme praktické příklady z digitalizace obchodních modelů s predikcí očekávaných přínosů v důsledku jejich implementace v podnikové praxi.
Autorský kolektiv tvoří přední odborníci z Fakulty podnikatelské VUT Brno a Ústavu podnikové strategie VŠTE v Českých Budějovicích. Cenné náměty poskytli také pracovníci z Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a Hospodářské komory ČR. Publikace je určena především manažerům MSP a celé podnikatelské sféře, dále studentům vysokých škol s ekonomickou profilací i řídicím a správním orgánům působícím v této oblasti.