Anotace
Tato publikace klade větší důraz na to, jak se učíme a vyučujeme, spíše než na to, co se učíme a vyučujeme. Zaměřuje se na zvýšení úspěšnosti žáků a seznamuje učitele s řadou možností, jak rozvíjet vlastní styl výuky. Je skvělým podnětem k profesionálnímu učení, a především má potenciál změnit učení tak, aby bylo vzrušující a zábavné jak pro učitele, tak pro žáky.
Učitelé chtějí praktické nápady. Tato kniha je jich plná, a to zdaleka není vše. Ze zkušenosti víme, že kvalita výuky i učení se nejsnadněji zlepšuje, když se teorie a praxe navzájem prolínají. Je užitečné vědět, proč věci fungují, či nefungují; mít k dispozici principy řídící strukturu vyučovacích hodin nebo vědět, jak se žáci učí.
Kniha přináší praktické výukové strategie, které umožňují: vyhovět potřebám různých stylů učení, stimulovat kreativitu učitele, ozvláštnit výuku, zaujmout jak nadané, tak vyrušující žáky.
Bez ohledu na to, jaký předmět vyučujete, vám příručka umožní:
rozvíjet schopnosti myšlení,
ukotvit studijní dovednosti,
vyučovat občanství,
vytvořit skutečnou nezávislost.
Publikace čerpá z neurovědy, psychologie i sociologie a poskytuje:
přehled současného uvažování o učení,
padesát různých vyučovacích technik pro všechny typy předmětů a situací,
praktické nápady, jak vést skupinovou práci, zvládat různé projevy chování a podporovat osobní odpovědnost,
šest základních způsobů fungování ve třídě,
nástroje pro kontrolu vašich postupů – od plánování vyučovacích hodin po řízení výkonu.