Rodičovský průvodce džunglí digitálního dětství a puberty
„Opravdu u toho musíš sedět celý den? Nemůžeš dělat něco chytřejšího? Tenhle YouTuber tě fakt baví? Běž raději ven!“
Počítače, tablety a telefony se ve většině rodin staly novým zdrojem konfliktů, neporozumění a obav. Technologie a jejich lákavé možnosti vtrhly do našich životů a i mnozí dospělí si nejsou jisti, jak svůj čas před obrazovkou uhlídat. A co teprve děti! Všichni hledáme cesty, jak je naučit vyrovnat se s magickou přitažlivostí her či sociálních sítí. Protože zakazovat a démonizovat je nemá smysl – děti se jen naučí své digitální aktivity účinně skrývat. Autorka knihy vám kromě uceleného přehledu o problematice nabídne způsob, jak naučit potomky zacházet s technologiemi tak, aby jim nejen neškodily, ale naopak pomáhaly v rozvoji. Najdete v ní odpovědi na nejčastější otázky, které vás nejspíš napadají: jaké psychické, zdravotní nebo sociální dopady se s jejich používáním pojí, zda může u dětí opravdu vzniknout závislost, od kolika let a kolik času u obrazovky jim povolit, zda jsou hry k něčemu užitečné či jak ochránit děti před online pornografií. A třeba i to, jak nastavit správné hranice užívání, aniž by kolem nich musely vznikat neustálé spory. Jednou věcí si všichni můžeme být jistí: digitální technologie tu už s námi zůstanou. Pojďme si z nich my i naše děti odnést to nejlepší. Jde to.
Michaela Slussareff (*1984) – věnuje se výzkumu dopadu digitálních technologií na vývoj a zdraví dětí, a to i v rámci mezinárodních vědeckých skupin. O tématu přednáší na Univerzitě Karlově a na University of New York in Prague. Spoluzaložila neziskovou organizaci Slow Tech Institute a také iniciativu Digitální zdraví dětí, která je určena rodičům, pedagogům a pediatrům. Popularizuje aktuální vědecké výzkumy o negativním i pozitivním vlivu digitálních technologií na děti, přednáší na seminářích a konferencích. Kromě svého muže a dětí miluje jógu, hory, les a nakládaný hermelín.