Publikace obsahuje inspirativní náměty na hry podporující tvořivou práci s textem u žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ. Jednotlivé činnosti umožňují využití dětské fantazie, dávají žákům příležitost projevovat se po svém, přirozeně a radostně. Zároveň nabízejí žákům možnosti pro vytváření a hledání vhodného řešení nejrůznějších úkolů. Součástí námětů jsou metodické pokyny pro učitele, hrací karty a pracovní listy přizpůsobené žákům s SPU.
Hry – literární karty (vyprávěcí prší), kolektivní hra, sdílení příběhu, tvořivé hry s fantazií
Práce s textem – rozvoj porozumění textu, cvičení paměti, rozvoj formulačních dovedností a strategického myšlení
Kolektivní práce – kolektivní autorství, kolektivní sdílení příběhu, kolektivní zamyšlení
Díky těmto námětům žáci rozvíjejí porozumění literárnímu textu, formulační dovednosti v mluveném projevu, dovednost strukturovat mluvený projev, ale také cvičí paměť a rozvíjejí obecnou tvořivost či strategické myšlení.