Informační exploze zásadním způsobem mění zaběhlé pracovní postupy, mění se i způsob, jak trávíme volný čas. Rostoucí podíl služeb a jejich vazba na informační technologie vedl ke vzniku nové vědní disciplíny označované jako Service Science, o které dnes píše řada autorů (např. Cheng Hsu a další). Díky informačním technologiím vznikají virtuální týmy, informační systémy umožňují nahrazovat rutinní lidskou práci, a tím uvolňují zaměstnancům ruce pro vlastní tvůrčí činnost. Je však informační éra plná samých pozitiv? Autoři této publikace jsou toho názoru, že existují i stinné stránky výše nastíněné informační epochy.
Publikace dává nahlédnout právě do výše nastíněné informační společnosti a do všech souvisejících pojmů, obsahuje pasáže týkající se použití informačních systémů v soudobých organizacích, obsahuje informace o globální firemní strategii, s níž úzce souvisí strategie informační, obsahuje doporučení pro výběrová řízení na dodávku a inovaci informačních systémů.