Fantastická zvířata a kde je najít vás opět zavedou do kouzelného světa J. K. Rowlingové. Tentokrát z trochu jiného pohledu.
Fantastická zvířata a kde je najít – původní scénář. Další dokonalý výtvor z pera Joanne Rowlingové. Ta opět potvrdila, jaká je skvělá spisovatelka a autorka knih z kouzelnického prostředí. Ale nejenom to, ukázala nám všem – a především sama sobě, že se dokáže poprat i se psaním scénáře. Předlohou Rowlingové byla učebnice Mloka Scamandera, kterou si Harry Potter v prvním ročníku musí pořídit ke studiu v Bradavicích.
Určitě si pokládáte otázku, jak se asi takový scénář čte. Někomu to problém dělat nebude, pro někoho to ale může být možná trochu náročnější a někoho to nemusí ani bavit. Zpočátku si na to ale člověk opravdu musí zvyknout, musí najet na „ten systém“. Může se stát, že budete tápat a opakovaně listovat na zadní stranu. Tam najdete Glosář filmařských termínů, který vysvětluje pojmy jako např. zpět ke scéně, mimo obraz, flash cut či voice over. A právě kvůli tomuto neustálému vracení může dojít k tomu, že uklouznete z děje a budete si muset tu část přečíst několikrát. Já osobně jsem si na scénář zvykla po zhruba 10 stranách, poté už jsem si to užila jako běžnou knížku.
Knihu doporučuji přečíst si až po přečtení knih o Harrym Potterovi (ale pevně věřím, že kdo sahá po Zvířatech, tak má Harryho za sebou). Je to především proto, že děj se odehrává daleko před dějem v Bradavicích. Fantastická zvířata zabruslí až do roku 1926 do New Yorku a setkáte se s postavami, o kterých se dozvídáte právě v knihách o HP – konkrétně Gellert Grindelwald či Mlok Scamander.
Právě Mlok Scamander je ústřední postavou. Je to bývalý student Bradavic, který patřil do Mrzimoru. Nyní přijíždí do New Yorku se svým kufrem plným kouzelných tvorů. Ten se mu po určité události ztratí a tvorové mají volnou cestu ven. Tady začíná příběh a hon za fantastickými zvířaty.
A jak kniha vypadá? Je krásná, tmavě modrá s naprosto dokonalým zlatým reliéfním malováním. Stejné malování doprovází text i uvnitř knihy. Jediná věc, která se mi nelíbila, je ta, že scénář doprovází hodně textu okolo a samotného dějového textu je tam už méně. Z toho vyplývá, že máme méně textu ke čtení a to se nám, knihomolům, nelíbí.
Autor: Tereza B.