Spisovatel a novinář Paul Tough ve své nové knize pátrá po skutečných důvodech úspěchu. Jak je možné, že dítě pocházející z problémové a chudé rodiny může být v životě úspěšnější než dítě plně zajištěné a podporované? Co bychom v našich dětech měli povzbudit a rozvíjet? Je charakter důležitější než znalosti? A dá se na něm pracovat?
Autor si klade provokativní otázky a brilantně na ně odpovídá, za pomoci nejnovějších vědeckých, a především psychologických poznatků. Ačkoliv se kniha nevyhýbá obtížnějším pojmům a problémům, je napsána čtivě. K tomu přispívá množství příkladů z praxe – příběhy dětí a rodin, ke kterým se opakovaně vracel po několik let. Kniha je zásadním příspěvkem do debaty, jak by mělo současné vzdělávání dětí vypadat, a ocení ji jak rodičové a pedagogové, tak i politikové a úředníci