Lost Europe, nejrozsáhlejší publikace 400 ASA, obsahuje bezmála 150 černobílých dokumentárních fotografií tří autorů z Ukrajiny z období od počátku devadesátých let až do současnosti. Fotografie Karla Cudlína, Jana Dobrovského a Martina Wágnera doplňuje text novinářky Petry Procházkové. Publikace vyšla v angličtině s vloženým českým textem.
Lost Europe, zatím nejrozsáhlejší publikace vydaná 400 ASA, obsahuje bezmála 150 černobílých dokumentárních fotografií tří autorů z Ukrajiny z období od počátku devadesátých let až do současnosti. Fotografie Karla Cudlína, Jana Dobrovského a Martina Wágnera doplňuje text novinářky Petry Procházkové. Knihu graficky a výtvarně zpracovala Zuzana Lednická ze Studia Najbrt. Fotografové zachycují zemi s dramatickou historií jako místo připomínající poetiku života, který nenávratně mizí. Jako připomínku samozřejmosti starých časů před globalizací. Jako dokument života ze dne na den, který sami autoři komentují: „Fotografie v této knize zachytily mizející svět. Vlastně jeho konec, který není ani tragický, ale ani se nepodobá happy endu. Je to procházka do minulosti, zachycení opravdovosti, po které se nám stýská, ale už bychom ji neuměli, ani nechtěli žít.“ „Knihu Lost Europe považuji za jednu z nejlepších dokumentárních publikací, jaké kdy u nás vyšly. Skvěle propojuje tradici humanistické fotografie s moderním subjektivním dokumentem. Ve vizuálně silných záběrech, invenčně pracujících s konfrontacemi různých motivů, s obrazovou skladbou a se světlem, mnohostranně ukazuje různé aspekty současného života na Ukrajině.“ říká fotograf, historik fotografie a pedagog Vladimír Birgus. Publikace Lost Europe vychází v angličtině s vloženým českým textem. Z doprovodného textu Petry Procházkové: Ukrajinu nepochopíte, dokud si ji neosaháte. Dokud nezakousnete hlt horilky nasátý přímo z láhve sádlem a nezavršíte tenhle kulinářský zážitek cibulí. Až tehdy, když obyvatel sytého a nafoukaného pupku planety, co si říká Evropa, rty přisátými k tlustostěnné sklence s místní samohonkou, pronikne i do těch nejtemnějších zákoutí ukrajinského bytí. Až pak uvidí tuhle zemi očima laskavýma tak, že se šeď a zmar změní v poetickou kulisu doplňující exkurzi do starých dobrých časů. Do dob, kdy vše bylo opravdovější. Zemitější a upřímnější. Ale také krutější a nelítostnější.