O kom řekl Leoš Mareš, že je „zjevení něčeho tak výjimečného“? Na knihu této autorky se moc těšíme!

Recenze: Než tě nechám jít

Měli vše, o čem kdy snili… dokonalý dům v dokonalém městě, milující rodinu a práci, která člověka naplňuje. Měli jeden druhého – alespoň do chvíle, než se kolečka zadrhla.

Lidské vztahy jsou jako věže z dřívek. Když je správně skládáte, vše do sebe zapadne, zpevní se a vy můžete stoupat výš a výš. Ale co když se ocitnete téměř na samotném vrcholu a jedno dřívko se uvolní? A co když je jím právě to, které tvořilo pilíř vašeho bytí? Celá věž se pak nemilosrdně zhroutí a vy jen těžko hledáte síly, abyste ji postavili znovu – tak jako hrdinové románu Než tě nechám jít.

Bestsellerová autorka Kennedy Ryanová předkládá prostřednictvím své nejnovější knihy příběh, který může potkat kohokoliv z nás. Bez příkras, bez lží a bez růžových brýlí. Hlavní hrdinové Yasmen a Josyah zažívají vzestupy i pády, radosti i smutky, spalující touhu i naprostou duševní a tělesnou otupělost. Na počátku je jejich vztah perfektní a oni si neustále opakují, jaké mají štěstí, že se našli, že je osud svedl dohromady a oni mohou kráčet životem bok po boku jako manželé, dokud je smrt nerozdělí. STŘIH! Po úvodních sladkých řádcích přeskočíme dlouhou časovou osu a ocitáme se v době, kdy od jejich rozvodu uplynuly už dva roky. Cože? Rozvodu?

S otočením další a další stránky se dozvídáme, co se stalo. Jako čtenářka oceňuji, že kniha je psána z pohledu obou postav a já díky tomu nahlížím do mysli Yasmen i Josyaha. Postupně jim začínám rozumět a vciťovat se do nich. Chápu Yasmen jako zdrcenou ženu, kterou bolestná ztráta srazila až na samotné dno a uvalila na ni nebezpečnou kletbu zvanou deprese. Stejně tak chápu i Josyaha a jeho bezmocnost při pohledu na manželku, která není ani schopna vstát z postele a učesat si vlasy. Chápu i to, že se cítí zrazen, sám a zklamaný.

Dokážou společně stmelit to, co bylo nemilosrdně rozcupováno? Nebo se nechají navždy jít…?

S hlavními postavami prožíváme období naprostého temna, ale i období plápolající naděje. Autorka v knize Než tě nechám jít naplno otevírá téma deprese, jež je, bohužel, stále častější „nemocí“ a jež v některých situacích může mít i fatální následky. Proto se nebojme říct si o pomoc. Nebojme se mluvit o svých problémech a pustit stavidla. Může nám to zachránit nejen manželství a vztah s milovanou osobou, ale i život samotný.

Kniha Než tě nechám jít balancuje někde na pomezí mezi romantikou a erotikou. Rozhodně je v ní obojí, a to v dostatečné míře. Věřím, že spousta čtenářek bude příjemně překvapena. Nechybí místa, u kterých vám ukápne slza, ani místa, nad kterými se s chutí zasmějete. Román je čtivý, svým dějem mě naprosto vtáhl a já si tak autorku Kennedy Ryanovou dávám na seznam spisovatelek, u nichž budu netrpělivě vyhlížet další knihu.

Autor: Markéta Bolfová