Začít hrát

Už jen dnes! 2 + 1 ZDARMA na Lenčiny katastrofy – zábavné čtení pro malé slečny

Recenze: Řeka zázraků

Já vám nevím, ale je vůbec možné, aby byl člověk neustále tak dobře naladěný a se zářícím úsměvem na tváři a s neuvěřitelným zápalem vyzařujícím mu z očí vysvětloval a vyprávěl ty nejzajímavější přírodní a technické zázraky?
Protože toto je přesně důvod, proč jeho pořad, který uvádí spolu s mým oblíbencem Marošem Kramárem, tolik obdivuji. Je pro každou špatnost, pouští se do experimentů, jež některými z nich překonává vlastní hranice sebezáchovy. Dokazuje nejen zvláštnosti zvířecích a rostlinných druhů, ale i nejrůznější nevyzpytatelné přírodní jevy, možnosti a limity. Ten pořad je, dle mého, naprosto geniální. A nejsem o tom přesvědčena pouze já, o tom hovoří 15 let úspěšného vysílání.

A víte co? Autorova kniha Řeka zázraků s podtitulem „Povídky psané zralou rukou čerstvého padesátníka“ je nabitá úplně stejně senzační energií. Mít po boku člověka jeho formátu, to musí být příjemně osvěžující. Vladimír na mne působí, že oplývá neuvěřitelnou trpělivostí, při které, dokud druhý jeho výklad nepochopí, nemávne nad ním rukou a nenechá ho ani tzv. ve štychu.

Čeká vás povídání o podstatě lidského bytí, hlubokém zamyšlení o Bohu, víře, přírodě a vědě, nutnosti neustálého pozorování, poznávání a procítění vděku, radosti, ale i smutku. Vladimír Kořen v knize otevírá svůj vnitřní svět. V celkem dvanácti povídkách čtenáře provede padesáti lety svého bohatého života. Bohatého na zážitky a zkušenosti, kdy ne všechny byly vtipné a radostné, ale život je bohužel (nebo bohu dík) také o překonávání překážek.

Publikace nabízí moc milé pohlazení po duši, poskytuje určité pozastavení se v dnešní hektické době, kdy ustavičně někam spěcháme. Já si knihu otevřela na zahradě v pergole, sluníčko svítilo, nic mě nerušilo a za pár hodin jsem jen slastně mlaskla. Pomyslela jsem si, že život je opravdový zázrak, proto si dopřejme šanci prožít jej plnohodnotně a smysluplně. Nekažme si ho zbytečnými negativismem a stresem z malicherností. Je to jen na nás! Vladimír se otevřeně a bez žádných skrupulí rozpovídá o věcech osobních, pracovních, o tom, co ho tíží, ale i o tom, co ho činí šťastným. Klobouk dolů jít takříkajíc s holou kůží na trh.

Vladimír prozradil, že je nejen milovníkem vážné hudby a antických myslitelů, ale rovněž čte knihy pojednávající o beznaději lidství skrytého za pojmem holocaust. Tím je mi moderátor ještě bližší. A kdo jiný mohl ke knize napsat předmluvu než jeho dlouholetý kamarád a kolega Maroš. Krásu slova doplňují něžné černobílé ilustrace Kristýny Frankové.

„Jsme vinni za skutky odehrávající se na druhé straně planety, protože o nich mlčíme. Přesněji, málo o nich křičíme. A tím tolerujeme utrpení na životě...“ – citace z knihy, str. 266 –