Publikace se zabývá mimosoudním řešením spotřebitelských sporů, a to zejména správními orgány jako alternativou ke standardnímu soudnímu řízení. V obecné části jsou popsány základní atributy tohoto způsobu řešení sporů, včetně možnosti soudního přezkumu a výkonu rozhodnutí.
Zvláštní část přibližuje jednotlivé správní orgány, v jejichž působnosti je řešení spotřebitelských sporů (například finanční arbitr, Energetický regulační úřad nebo Český telekomunikační úřad) a průběh řízení před nimi.
Kniha se dále věnuje i mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů před Českou obchodní inspekcí a subjekty, které jsou k této činnosti pověřeny ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu. V současné chvíli se jedná o Českou advokátní komoru, Sdružení českých spotřebitelů, z. ú., a Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven, z. ú.
Předkládaná práce může sloužit zejména spotřebitelům samotným, dále pak advokátům či pracovníkům dotčených správních orgánů. Vzhledem k zaměření na praktickou stránku věci však může posloužit i široké právnické veřejnosti.