Již od věku dvou let začínají děti chápat jednoduché protiklady, ne vždy se v nich ale dokáží zorientovat a přiřadit k sobě správné (opozitní) dvojice a na základě toho pak pojmy i dobře užívat v běžném projevu. Tyto pracovní listy mají dětem pomoci se ve světě protikladů lépe zorientovat a to nejen na bázi práce s obrázkem, ale mají především pomoci rodičům, učitelům a všem pečujícím osobám praktickými úkoly děti přivést k pochopení toho, co to protiklady vlastně jsou a proč jsou v našem životě důležité.
Listy jistě ocení také rodiče a pedagogové věnující se dětem s mentálním postižením a s autismem, pro které je poznávání abstraktních pojmů složitější než pro intaktní děti.
Z důvodu usnadnění představivosti a schopnosti se soustředit jsou obrázky jednoduché, bez množství detailů a ve větším formátu.
Sylva Hubníková je dlouholetá učitelka mateřské školy, kde pracuje především s dětmi s mentálním postižením. Ve své praxi se ale dostala i do běžných mateřských škol. Veškerá její tvorba vychází z potřeb dětí, je na nich „odzkoušená“ a dle potřeb dětí upravená.