Kniha seznamuje čtenáře se základy podnikání, podnikových hodnototvorných a vývojových procesů, měření účelností a hospodárnosti, resp. výkonnosti činnosti podniku. Je určena manažerům a podnikatelům zejména malých a středních podniků. Nicméně může být využitelná také pro studenty vysokých škol a MBA studií. Zkušení autoři vysvětlují základy řízení majetku a finančních zdrojů podniku, objasňují základní ukazatele výsledku hospodaření. Po charakteristice manažerských funkcí se kniha zabývá základními problémy efektivního řízení výroby, nákupu a prodeje, personálního a finančního řízení, řízení vědeckotechnického a investičního rozvoje. Autoři uvádějí do souladu poznatky z dílčích disciplín podnikové ekonomiky a zdůrazňují souvislosti a návaznosti mezi nimi. Podniková ekonomika je teoretickou i praktickou disciplínou zaměřující se na podnik jako jeden ze subjektů trhu, který je zaměřen na spokojenost zákazníků, je stále v interakci se svým okolím, dosahuje strategické
cíle vlastníků, vyrovnaně uspokojuje zájmy zaměstnanců a dalších interesentů ve stále se měnících podmínkách.