Během méně než deseti let se ve Finsku objevila Nokia, aby se ujala vedoucího postavení v revoluci mobilních telefonů. Vyrostla v jednu z nejznámějších a nejcennějších značek na světě. Následoval však prudký úpadek vedoucí k prodeji obchodu s telefony společnosti Microsoft. Tato kniha zkoumá a analyzuje cestu značky a snaží se zachytit ponaučení pro každého, kdo chce pochopit, co mohlo po úžasném úspěchu vést k tak náhlému pádu společnosti Nokia. Je snadné položit vinu za její zánik k prahu značek Apple, Google a Samsung, ale znamenalo by to ignorovat jednu podstatnou skutečnost: Nokia začala kolabovat zevnitř mnohem dříve, než některé z těchto firem vůbec vstoupily na trh s mobilní komunikací, což činí příběh společnosti Nokia ještě zajímavějším.
Autoři popisují a analyzují různé fáze cesty společnosti Nokia z privilegované perspektivy vnějšího pozorovatele (a s přístupem ke všem vedoucím pracovníkům za posledních dvacet let, po němž následoval koordinovaný výzkum v roce 2015). Toto je příběh o vůdcích, činících strategická a organizační rozhodnutí, o jejich chování a interakci, o tom, jak uspěli a nedokázali inspirovat či oslovit své zaměstnance. Snad nejzajímavější je na něm fakt, že otevírá příslovečnou „černou skříňku“ s odpověďmi na otázky proč a jak se věci uvnitř velkých organizací skutečně odehrávají. Proč došlo k úpadku? Kolika omylům bylo možné zabránit? Změnil se svět kolem společnosti Nokia příliš rychle na to, aby se přizpůsobila? Obsahoval snad její úspěch i semínka jejího selhání?