Publikace je určena: studentům ekonomických a obchodně podnikatelských fakult všem zájemcům o tuto ekonomickou vědní disciplínu.
Kniha vám nabídne: přehled základních pojmů a souvislostí informace o parciální a všeobecné rovnováze, zisku firmy, příjmech a nákladech, trzích výrobních faktorů, roli státu přehledný výklad doplněný grafy, definicemi, vzorci praktické příklady, otázky k zamyšlení ukázky z praxe.
Základy mikroekonomie je užitečným materiálem pro každého, kdo hodlá vstoupit na půdu teoretické ekonomie a chce porozumět ekonomickému chování jednotlivců, domácností, firem a vlády, a zároveň představuje jeden z možných způsobů pedagogizace základních poznatků mikroekonomie. Hlavní pozornost je soustředěna na klasické problémy oboru, jakými jsou regulační funkce tržního mechanismu v ekonomice, chování spotřebitele při rozpočtovém omezení, chování firmy na trzích různého typu, mzdy na trhu práce, mechanismus trhu kapitálu, úloha vlády v tržní ekonomice či ekonomická analýza politiky. Při výkladu jednotlivých problematik je kombinován slovní popis s algebraickým vyjádřením a grafickým znázorněním. Prostudování náročného, avšak pro vnitřně motivovaného čtenáře zajímavého textu umožňuje vhled do hospodářských procesů v jejich mikroekonomické rovině. prof. Ing. Václav Jurečka, CSc. Katedra ekonomie, Ekonomická fakulta Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě