Tip na dárek: KÁVOVÁ EDICE PRO KNIHOMOLY – sleva 20 % jen do 22.11.

Ondřej Materna: „Jsme malé nakladatelství, můžeme se tak autorům a knihám věnovat individuálně.“

archiv revue
Nakladatelství Slovart v posledních letech výrazně upevnilo pozici na českém knižním trhu, o jeho knihy je i velký mediální zájem a patří mezi nejvyhledávanější nakladatelství ze strany tuzemských i zahraničních obchodníků, běžných zákazníků i autorů. O úspěšných publikacích, konkurenčních výhodách, ale i o tom, co se v nakladatelství chystá do budoucna, jsme si povídali s Ondřejem Maternou.
Jak dlouho v nakladatelství Slovart pracujete a co je zde vaší pracovní náplní?
Do Slovartu jsem přišel v roce 2013, na pozici obchodního a marketingového ředitele. Moje pracovní náplň se postupem času vyvíjela, měnila… nyní se podílím na tvorbě edičních plánů, hledám nové tituly, společně s kolegy rozvíjíme obchodní a marketingové strategie. A společně s Jurajem Hegerem (majitelem Nakladatelství Slovart) se staráme o blaho a potřeby všech kolegů.

Na jaké knihy je nakladatelství zaměřené? Vydává všechny typy žánrů?
Krásné výpravné a velkoformátové fotografické publikace, na které byli u nás čtenáři zvyklí, u nás stále najdete, ale v daleko větší míře než dříve vydáváme beletrii. Skvěle nám funguje label #Booklab, ve kterém vydáme contemporary Young Adult romány a bestsellerové fantasy ságy. Stálicí jsou oceňované knihy pro děti.

Nabízí Slovart výhradně knihy, nebo i nějaký doplňkový sortiment?
V češtině vydáváme výhradně knihy, až na jednu výjimku - diáře youtuberek Lucky a Nicole z A Cup of Style. Mimo vlastní vydavatelkou činnost se specializujeme na dovoz cizojazyčné literatury od předních světových nakladatelů jako je Taschen, Phaidon, Pinguin, HarperCollins a další.

Dokážete prosadit knihy nakladatelství také v zahraničí?
Ano, v úzké spolupráci se slovenským Slovartem distribuujeme vybrané tituly v zahraničí. Aktuálně se připravuje vydání knihy Jiřího Menzela Rozmarná léta do Chorvatska.

V čem vidíte konkurenční výhodu Slovartu oproti jiným českým nakladatelstvím?
Jsme malé nakladatelství, můžeme se tak autorům a knihám věnovat individuálně. Jsme firma s tak nízkou fluktuací, že by se jí skoro dalo říkat rodinná. A věřím, že i na našich vztazích směrem ven, je tahle “good mood” atmosféra znát.

Která kniha (případně série) byla od založení nakladatelství vůbec nejúspěšnější?
Nejsem v nakladatelství od začátku, takže to nevím úplně přesně. Ale myslím, že je to Velká domácí kuchařka, kterou prodáváme dodnes. Z novějších knih to bude jednoznačně kniha od Jiřího Žáčka a ilustrovaná Adolfem Bornem – Ezopovy bajky. Velmi úspěšné jsou u nás Young Adult série Cassandry Clare nebo nejnovější tvorba V. E. Schwab. Pro dospělé jsou to detektivní příběhy od Dominika Dána.

A která je favoritem pro vás osobně?
Mým jednoznačným favoritem je Dominik Dán, jehož knihy doslova hltám.

Připravujete ještě letos k vydání nějakou speciální edici?
V přípravě je hned několik knih, které pro naše čtenáře připravujeme na vánoční trh.

Chystá nakladatelství Slovart do budoucna nějaké změny? Nebo nějakou zajímavou akci?
Součástí našich plánů do budoucna je větší zastoupení původních autorů. Asi už mohu prozradit, že aktuálně redigujeme fantasy knihy dvou českých debutantů a připravujeme reportážní knihu, kterou chceme zprostředkovat pohled předních českých a slovenských reportérů na konflikt na Ukrajině…

Text: Kateřina Žídková
Foto: archiv Nakladatelství Slovart
Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.
Související produkty
Čeština
Ezopovy bajky
Čeština

Ezopovy bajky

4.0 2
269 221
Poslední kusy

Kočičí stopa (33.)

0.0 0
od 269
Líbí se Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli.
zanechte komentář (zprávu)

Nejnovější články

„Manžel je Nebesy. Žena je Zemí. Manžel je sluncem, což jej činí stálým, jako je ona jasná koule. Žena je měsícem, ubývajícím a mizejícím, ale nevyhnutelně slabým. Nebesa jsou uctívána na obloze nad námi, země je dole, špinavá a šlape se po ní.“ – citace z knihy, str. 196 –
Sbírka Millennials obsahuje její populární texty (stejnojmenná báseň má na Instagramu 1,4 milionu zhlédnutí) a hluboký pohled do lidské duše, ve kterém se najde každý z nás. Čeká i s podpisem autorky Kateřiny Pokorné na 3 výherce!
Prémiový obsah
číst více
Gabriela Končitíková se studiu odkazu Baťa věnuje sedmnáct let, je autorkou několika knih na toto téma, věnuje se přednáškové a lektorské činnosti, působí jako ředitelka Nadace Tomáše Bati.