Mezi duchy a legendami
Z papírového provedení budou mít největší radost milovníci deskovek a také luštitelé, pro které můžou být zajímavým zpestřením. Knižní podoba má spoustu výhod, jednou z nich je například nezávislost na rezervaci termínu nebo otevření skutečných únikových místností. Nepotřebujete žádné speciální vybavení a do cestování časem se můžete ponořit klidně doma
s rodinou. Uvidíte, že podnětnými nápady na řešení úkolů mohou týmu přispět všechny věkové kategorie nad 10 let. Další předností je pak dobrá cenová dostupnost, která vám umožní věnovat někomu hru jako pozornost nebo doplněk k dárku. Jde sice o zábavu na jedno použití, ale díky tomu se na dané kroky více soustředíte a průběh je napínavější. V produkci nakladatelství Bookmedia už dříve vyšly například hry O šamanech a městech duchů, O pašerácích a objevitelích nebo O králích a alchymistech. Oba jejich autoři, Simon Zimpfer a Sebastian Frenzel, pracují jako designéři her. Mají tedy vášeň nejen pro herní postupy, ale také pro navrhování detailů prostředí, ve kterých se děj odehrává. My jsme se rozhodli pro čtenáře vyzkoušet zatím nejnovější kousek, O mýtech a aztéckém zlatě.
Hledáme kódy
Po otevření knížky nás uvítal prastarý chrám uprostřed husté džungle. Jako podkres umocňující atmosféru jsme si pustili soundtrack ze Spotify se zvuky pralesa. Jediné, co jsme ke hře potřebovali byl papír, tužka a nůžky. Ale pokud chcete, můžete si k tomu vyrobit i nějakou vlastní výzdobu nebo se tematicky obléknout, fantazii se meze nekladou. K přesunu mezi jednotlivými místnostmi slouží listování v knize. U každého z úkolů nám po vyřešení vyšel trojmístný kód, který jsme zadali do přiloženého rozcestníkového listu. V něm jsme pak nalezli pokyny pro další postup. Ne vždycky je cesta přímá, můžete se dostat i do slepé uličky. Tato hra má těžký stupeň obtížnosti, takže to pro nás nebyla žádná procházka růžovým sadem. Několikrát jsme se ocitli na mrtvém bodě, takže bylo nutné použít pomocné rady vzadu, které mají dvě úrovně.
Do vaší cesty magickou pyramidou zasahují aztéčtí bohové i dávné legendy, na něž vás odkazují různé šifry, obrázky zvířat, geometrické tvary nebo přírodní živly. V průběhu hraní pracujete také s různými rekvizitami jako jsou mince, vějíř, dýka či krystaly. Do tajné mapy, která je součástí balení, pak doplňujete údaje.
Zachraňte svět
Naše kreativita běžela na plné obrátky – velká část úkolů totiž vyžadovala logické přemýšlení a zahrnovala matematické úkony a také prostorovou představivost. Těšit se můžete samozřejmě na různé hlavolamy a zabodují ti, kdo znají fungování fyzikálních procesů. Do téhle knížky je žádoucí v průběhu stříhat a vpisovat, takže se toho vůbec nebojte.
Po vyhodnocení se podle věku hráčů, potřebného času a počtu využitých nápověd dozvíte celkový počet získaných bodů a svůj výsledný status – Profesor, Etnolog, Hledač pokladů, Dobrodruh nebo Pan Lehkovážný. Návštěva chrámu nás málem stála krk a mozkové závity dostaly pěkně zabrat, ale vypadá to, že se nám podařilo zachránit sebe i planetu před katastrofou. Tak se pohodlně usaďte, otevřete své oblíbené únikové téma a zkuste to taky!
Správa cookies
Webové stránky používají k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklam soubory cookie. Využíváním našich služeb souhlasíte s používáním cookies.