Dan Ariely je profesorem psychologie a behaviorální ekonomie na Dukeově univerzitě v Severní Karolíně. Zkoumá iracionální rozhodnutí v osobním i ekonomickém životě. Vysvětluje, jak lidé vstupují do manželství, jak dělají rozhodnutí ve svém životě, jak nakupují, jak prodávají. V The Wall Street Journal měl vlastní sloupek Ask Ariely, kde několik let odpovídal na dotazy čtenářů. Ariely je skvělý řečník, se kterým se můžete setkat právě na Marketing Festivalu.
ZAJÍMAVÉ EXPERIMENTY
Jeho tvrzení jsou podložená opravdu zajímavými experimenty. Například vysvětluje sílu sugesce na skupině dobrovolníků, kterým dával bolestivé elektrošoky. Poté jim nabídl falešné prášky proti bolesti za 10 centů, nebo za 2,5 dolaru. Placebo efekt zafungoval u obou variant, přičemž u dražší varianty o poznání více.
Další pokusy a experimenty najdete třeba v těchto bestsellerových knihách od Dana Arielyho:
MARKETING FESTIVAL
Marketing Festival se koná 20. - 22. března 2019 v Kongresovém centru Praha. Letošní ročník je již vyprodaný.
Ve středu 20. 3. 2019 se mohou účastníci těšit na seznamovací párty, čtvrtek je ve znamení školení, v pátek 22. 3. 2019 je konferenční den, na kterém se představí právě Dan Ariely.
Knihy od Dana Arielyho si můžete zakoupit také na Marketing Festivalu u stánku KNIHCENTRUM.CZ ve foyer Kongresového centra Praha.
Program 22. 3. 2019:
9:15 Wil Reynolds - The Future of Search
9:55 Christopher Wylie - Cambridge Analytica, Trend Forecasting and the Future of Data Protection
11:10 Jono Alderson - Digital marketing is dead: Survival tips for what comes next
11:55 Dan Ariely - Using irrational behaviour for good
14:20 Josef Havelka - Do Brands Need to Have an Opinion?
14:55 Kirsty Hulse - How to Be Creative When Nobody Wants You To
15:30 Samuel Scott - "Content" is the Worst Word the Marketing Industry Ever Invented
16:40 Stéphane Hamel - The Doomsday Upon Us
17:20 Mark Ritson - Making Marketers Better in 2019