Tip na dárek: KÁVOVÁ EDICE PRO KNIHOMOLY – sleva 20 % jen do 22.11.

Raven míří do finále

archiv revue
Spisovatel Sylvain Reynard se vyznačuje především svou utajenou autorskou identitou, znát ho můžete díky jeho celosvětově známé trilogii Gabrielovo inferno. Své knihy rád prokládá italským uměním, knihami, architekturou a kulturou, často si navíc pohrává s fakty a spekulací.
Gabrielovo inferno se mimo jiné zaměřilo na Danteho Alighieriho, Florentská trilogie pak pracuje se Sandrem Botticellim. Na rozdíl od Gabriela se však už nepohybujeme jen a pouze na poli romancí, ale i v lehkém paranormálnu. Temný Říman, finále celé trilogie, uzavírá dějovou linku a loučí se s už nám dříve představenými postavami. A co se týče celkového dojmu…

Pokud jste od spisovatele už něco četli, víte, co čekat – romantiku, romantiku a opět romantiku. Jako stávající čtenáři ani nejspíš nepotřebujete vědět, na co se u této série připravit, pokud ale teprve začínáte, měli byste být smířeni s otevřenými milostnými scénami, a také špetkou fantasy. Pokud bychom měli být konkrétní, zabrousíme zde především do upířího oddělení.

Potřebovala ochránit svou sestru. Musejí se do Říma dostat živé.

Zleva se ozval křik a Ravenin věznitel zvolnil. Vyšplhali na jakýsi příkrý, skalnatý kopec a ušli ještě okolo dvaceti kroků, než ji hrubě shodil na zem.

Temný Říman je stejně čtivý jako jeho předchůdci, jako nejtenčí díl série (pokud tedy nepočítáme doplněk Princ) ho navíc velmi pravděpodobně zvládnete pokořit v rekordním čase. Ne že byste si poté nepřáli, aby kniha bývala byla delší, hlubší rozvedení zápletky se zde skoro nabízí. Těšit se můžete na nová odhalení, další prostor dostávají i nové postavy, rovněž ale i na poslední bitvu mezi dobrem a zlem.

Propojení se nám dostane i s Julií a Gabrielem. Jejich dějová linka se odehrává až po skončení Gabrielovy svobody, pokud máte tedy autorovu první trilogii za sebou, máte výhodu, jako první ji však číst nemusíte.

Co je na tvorbě Sylvaina Reynarda fascinující, je způsob jakým své dílo prokládá italskými knihami, uměním a kulturou, přitom neopomíná ani na náboženství a architekturu. Jestli něco, s jeho knihami si nejen odpočinete, ale něco málo i přiučíte, Temného Římana nevyjímaje.

Něco se prodíralo podrostem, ze kterého se ozýval dusot. Pak zčistajasna na mýtinu vyrazila bestie a srazila jednoho z vojáků na zem.

Závěr Florentské trilogie si v mnoha směrech uchovává překvapivý ráz, náhlé obraty vás nejednou zaskočí, o překvapení není nouze. Finále je uspokojivé, čte se rychle a plní představy o vyvrcholení série. Nestrádá ani romantika, na té si ostatně Sylvain Reynard od začátku zakládá. Mezi postavami to jiskří stejně jako dřív, zároveň ale řeší stejné problémy a nic nedostávají zadarmo. Možná jediná výtka patří právě jemně přehnaným množstvím milostných scén, u kterých by úbytek ději jedině prospěl. Ať už však s nimi, nebo bez nich, jisti si můžete být tím, že příběh Raven neodkládá. Pokud máte rádi romantiku a menší porci nadpřirozena, Florentská trilogie je právě pro vás.

Jestli vás styl autora zaujal a s fantasy nejste tak dobře sžití, Gabrielovo inferno se nabízí jako dokonalý náhradník.

Hodnocení: 9/10
Autor: Věra Škodová
Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.
Související produkty
Čeština
Temný Říman
Čeština

Temný Říman

0.0 0
299 245
Vyprodáno
Čeština

Temná Raven

0.0 0
299 245
Vyprodáno
Líbí se Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli.

Nejnovější články

„Manžel je Nebesy. Žena je Zemí. Manžel je sluncem, což jej činí stálým, jako je ona jasná koule. Žena je měsícem, ubývajícím a mizejícím, ale nevyhnutelně slabým. Nebesa jsou uctívána na obloze nad námi, země je dole, špinavá a šlape se po ní.“ – citace z knihy, str. 196 –
Sbírka Millennials obsahuje její populární texty (stejnojmenná báseň má na Instagramu 1,4 milionu zhlédnutí) a hluboký pohled do lidské duše, ve kterém se najde každý z nás. Čeká i s podpisem autorky Kateřiny Pokorné na 3 výherce!
Prémiový obsah
číst více
Gabriela Končitíková se studiu odkazu Baťa věnuje sedmnáct let, je autorkou několika knih na toto téma, věnuje se přednáškové a lektorské činnosti, působí jako ředitelka Nadace Tomáše Bati.